Week 22: Kerk & Kirstenbosch botanical gardens

4 juli 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het is alweer mijn 22e week in Zuid-Afrika. De tijd ga zo snel hier. Nog maar 2 weken stage en dan zitten de 5 maanden erop. Maar natuurlijk betekent dit wel dat ik nog even extra hard moet gaan werken om alles af te ronden. Tussendoor ben ik ook nog volop bezig om mijn laatste vrije dagen in te delen en te plannen.

Voor deze zondag was ik door een collega uitgenodigd om naar de kerk te komen voor de toewijding van de baby. Natuurlijk zeg ik hier geen nee tegen aangezien het ook interessant is om een keer een ander soort kerkdienst mee te maken. Het was een gospel kerk en echt onwijs gezellig. Vooral veel zingen, dansen en amen roepen. Achteraf was er allemaal eten om het gezamenlijk af te sluiten. Het was ook leuk om eindelijk de baby in het echt te zien in plaats van de foto's. Het is echt een klein schattig meisje. Ze werd ook even tijdelijk in mijn handen gedropt om op te letten. Altijd handig om collega's in de buurt te hebben.

Om de week weer met een leeg en vers hoofd te beginnen zijn we in de middag van het mooie weer gaan genieten. Ja het is gelukkig nog steeds af en toe rond de 20 graden ondanks dat het winter is. We hebben heerlijk 3 uur lang rond gewandeld in Kirstenbosch botanical gardens. Dit is in de zomer wel veel mooier om doorheen te lopen omdat alles dan in bloei staat en iets meer kleur heeft, maar doordat het nog niet onwijs slecht weer was geweest waren er nog aardig wat bloemen in bloei. Toen de zon onder was gegaan en het toch wel koud werd zijn we nog even een rondje in het winkelcentrum gaan lopen en daarna wat gaan eten in een cafe bij de waterfront. Ondertussen konden we een stukje mee krijgen van de voetbalwedstrijd. Het café zat vol met voornamelijk Fransen, dus de vele goals in de eerste helft werden luid toegejuicht. We hebben de wedstrijd niet helemaal afgekeken aangezien we allen best moe waren en niet al te laat terug wilden zijn. Op maandag moeten we namelijk wel gewoon weer om 8 uur op het werk zijn

Ik ga nu nog even de laatste week hard werken om al mijn resultaten te verkrijgen en uit te werken en dan volgende week alles te kunnen presenteren voor de afdeling.

Dat betekent dus dat het nu ook langzaam weer tijd is om de laptop uit te zetten en te gaan slapen.

Groetjes!