Week 19: Luxe leven

2 juli 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Op donderdag zijn we naar de Comedy club geweest. Dit is zeker geen aanrader voor het eten, dat was namelijk niet zo goed. De optredens begonnen helaas ook niet zo sterk, maar gelukkig werd het naar het eind beter en is het wel een leuke en gezellige avond geweest.

Vrijdag heb ik samen met Maria weer even een keer genoten van het luxe bestaan dat je hier kan leven. Aangezien de rand nog steeds laag staat is alles nog vrij goedkoop. Hier hebben wij even goed gebruik van gemaakt door in het Mount Nelson hotel een high tea te houden. We moesten ons hier natuurlijk wel even voor kleden dus we hadden voor deze gelegenheid de jurken uit de kast gehaald en ons mooi opgemaakt. We waren er helemaal klaar voor, zelfs het koude weer en de miezer regen konden ons niet tegen houden. We hebben echt genoten van het vele eten en het uitgebreide assortiment verse thee. De hapjes ging van sandwiches tot quiches en mini taartjes/gebakjes. We konden het niet eens allemaal op eten.
Eigenlijk was het de bedoeling om daarna mijn visa resultaat op te halen, maar natuurlijk was ik zo slim om mijn bonnetje mee te nemen, dus kreeg ik deze helaas niet mee. Uiteindelijk zijn we maar in onze fancy outfit een rondje door de waterfront gaan lopen, waar mensen toch wel een beetje raar naar ons keken.

In de avond hebben we de verjaardag van Mareike gevierd. Eerst zijn we voor sundowner wat cocktails gaan dringen in de Leopard bar van het Twelve apostles hotel. Vervolgens zijn we bij Chalk&cork wezen eten en nog wat drankjes in de stad gedaan.

De zaterdag was alweer de laatste avond van Maria, zondag avond vloog ze weer naar huis. Om de laatste avond goed door te brengen zijn we met een bescheiden groepje tapas gaan eten bij La parada, ook deze keer weer onwijs lekker gegeten, en achteraf tot laat in de avond uit gegaan in de stad.

Deze keer een wat korter verhaal, toch ook wel een keer fijn denk om geen uren te hoeven lezen!

Groetjes!