Week 18: Hermanus en kajakken

7 juni 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Dit weekend hadden we eindelijk, na al een aantal keer te hebben overwogen, besloten naar Hermanus toe te gaan. We zijn 4  juni in de ochtend al vertrokken om te beginnen met een ontbijt/lunch en nog langs wat marktkraampjes te lopen. Om 3 uur hadden we geboekt voor een Whale watching cruise. Gelukkig was het mooi weer, want het nodig water is lang/over de boot heen gevlogen en wij wilden natuurlijk wel buiten zitten. Het was pas de 2e trip van het seizoen, maar we hebben deze keer wel geluk gehad. We hebben de southern right whale, humpback whale, Common dolphin, Bottle-nose dolphin, African pinguin en Cape fur seals gezien. Het was echt onwijs gaaf om de walvissen uit het water te zien springen en met hun staart op het water te zien slaan. Ook was het leuk om de dolfijnen achter de boot aan te zien zwemmen. Na terugkomst van de boottocht zijn we in de Fishermans cottage wezen eten. Een heel lief klein restaurantje in een van de eerst gebouwde hutjes. Het was oorspronkelijk een vissershuisje geweest, vandaar ook de naam.

Op zondag hadden we last minute besloten om met een groep studenten van campus te gaan kajakken in Kaapstad. Ze hadden gereserveerd voor de tour van 8.30. Het was maar 9 graden zo vroeg in de ochtend en dus erg koud om op je blote voeten door het zand te lopen en het water in te gaan. Tijdens het kajakken kwam gelukkig wel de zon op en werd het wat warmer. We zien hier ook weer een paar dolfijntjes tegen gekomen en wat spelende zeehonden. Ondanks dat ik niet echt een fan ben van kajakken was het wel leuk om het met de groep te doen. Na terugkomst op land hadden we besloten om een late breakfast te gaan nemen in de stad. Iedereen heeft erg lekker gegeten in een koffie restaurantje. Na het eten ben ik samen met Maria nog een rondje gaan lopen in de Company gardens. Dit zit midden in de stad en is heel rustgevend om je tijd door te brengen. Er lopen veel vogels en eekhoorn rond en ze hebben allerlei verschillende soorten bomen, bloemen en een grote groente tuin. In de avond hebben we met zijn tweeën eten gemaakt, want we hadden beiden niet zo veel zin om weer uit eten te gaan.

Ik heb voor deze week alleen het weekend beschreven, omdat ik nog 3 weken online moest zetten en het anders weer erg veel was. Daarnaast zijn mijn stage dagen ook niet erg interessant om te vermelden. En dit is helaas wel hetgeen ik elke dag doe.

Groetjes!