Week 17: Paardrijden en wijn proeven

7 juni 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

De tijd begint inmiddels snel te gaan. Nog maar 2 maanden stage te gaan en dan ben ik alweer onderweg naar huis. Oke eigenlijk nog iets minder dan 2 maanden, vanaf 15 juli kan ik nog even rondreizen. En over een maand ben ik alweer jarig! Waar ik als ik niet naar de datum zou kijken totaal niet over na zou hebben gedacht.

De week bestond weer uit een volledige werk week die nu gelukkig wel iets sneller voorbij gaan omdat ik daadwerkelijk echt druk aan het werk ben. Maar in de weekenden is het weer gelukkig nog goed genoeg om alle werkdrukte te vergeten door leuke uitstapjes te gaan doen. Dit weekend hadden Maria en ik een hoop plannen, maar ons eerste doel was een luchtbed vinden zodat ik bij haar in Kaapstad zou kunnen blijven slapen. Na vrijdag 27 mei een hoop winkels af te zijn gegaan is het ons gelukt om een luchtbed te vinden! Dit scheelt mij de komende paar weekenden een hoop op en neer reizen met ubers. In de avond zijn we na een hoop gebel naar restaurants wezen eten in een tapas restaurant genaamd Fork. Het zijn echt onwijs lekkere gerechten en heel erg vriendelijk personeel.

Wij hadden al bedacht zaterdag te willen gaan paardrijden, maar wij waren niet zo slim geweest om dit alvast te boeken. Dus na vrijdag avond nog een telefoontje te hebben gepleegd konden wij gelukkig nog terecht voor een strandrit in Langebaan. We hadden gekozen voor een 2 uur durende rit. We hadden weer het geluk om als enige 2 personen daar te zijn. Het waren hele leuke polo paardjes en een mooie omgeving, maar helaas was de rit zelf niet heel bijzonder. Het grootste deel bestond uit stappen en alleen een klein stukje galop over het strand. Na de rit hadden wij natuurlijk wel trek gekregen dus besloten wij aan het strand van Langebaan te gaan lunchen. Het geluk zat ons die dag helaas niet mee, want het eten was niet zo goed, maar wij hadden zoveel trek dat wij het niet terug wilden sturen om vervolgens weer onwijs lang te moeten wachten. Tijdens het eten hadden wij besloten om nog even West coast national park in te gaan, aangezien het lekker zonnig weer was. Wij konden namelijk ook door dit park heen onze weg naar huis vervolgen. Het was een mooi park en we hebben ook een aantal dieren gezien. Er liepen voornamelijk struisvogels, maar ook elanden (herten), gemsbokken, flamingo’s en veel andere vogels. Natuurlijk zaten er nog wel meer dieren, maar die zijn wij niet tegen gekomen. Helaas begon het eind van de dag dicht te trekken en kwam er wat mist opzetten. Wij hebben onze weg uit het park dus door de mist heen moeten voltooien. Natuurlijk waren wij ook weer niet slim geweest om na te denken waar wij ons diner gingen eten. Dus dit moesten wij nog bedenken en eventueel reserveren. Onze eerste poging was om te stoppen in Blouberg, na hier rond te hebben gereden en niks te hebben gevonden besloten we maar door te rijden naar Kaapstad. Onderweg hadden we geprobeerd een aantal restaurants te bellen om te vragen of er nog plek was. Veel hiervan zat al vol en wij hadden ook echt geen zin om weer slecht eten te krijgen. Uiteindelijk zijn we bij Yindee’s, een Thais restaurant, terecht gekomen. Wederom was dit gelukkig wel weer een goede keuze en hebben wij erg lekker gegeten.

Op zondag hebben wij in de ochtend lekker uitgeslapen en zijn vervolgens op ons gemak in Observatory gaan ontbijten. Eind van de middag hebben wij een groep studenten vergezeld bij een Wine tasting bij Boschendal in Franschhoek en op de terugweg zijn we met de groep van een stuk of 13 mensen bij Buena vista social cafe gaan eten. Het was namelijk het laatste weekend van een aantal mensen, dus zij hadden bedacht om een afscheidsdiner te doen. Met volle buiken zij we terug gekeerd naar de lodge om vervolgens snel naar bed te gaan, want er stond weer een werk week te wachten.

Groetjes!