Week 1 - 4: Gesetteld

28 februari 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Daar gaan we dan, een poging wagen om zo nu en dan een blog bij te houden. Ten eerste een kleine mededeling. Verwacht geen fantastisch prachtige verhalen, ik doe niet voor niks een laboratorium opleiding en geen schrijfopleiding.

Oke back to the beginning. Deze reis startte in Johannesburg voor een heerlijke vakantie met mijn moeder en mijn zus. Hierin hebben wij al veel plaatsen gezien en een hoop gedaan, zoals verschillende National parken, sanctuaries, kajakken en vooral veel auto rijden. De reis eindigde in kaapstad, de plek waar ze mij af hebben gezet voor mijn stage.

Na wat tegenslagen en problemen ben ik nu op campus terecht gekomen. Het heet de Elective student lodge, zoals de naam al zegt een huis vol met internationale studenten en een zwembad ernaast. Ik denk dat ik het wel zo'n beetje de gezelligste plek van campus kan noemen. Ik zal nog een paar keer van kamer moeten verhuizen, maar dat is een klein detail. Uiteindelijk zal ik eindigen in mijn prive kamer. De leukste dag van de week is woensdag, dat is namelijk braai dag. Iedereen regelt zijn eigen eten en het eindigt in een groot vreet festijn.

Inmiddels heb ik er al 2 weken werk op zitten met in het begin vooral een beetje toekijken. Mijn hoofd moet wel nog een beetje aan het ritme wennen, hij protesteert nog elke ochtend als ik om half 7 mijn bed uit moet om half 8 te beginnen.Het voordeel van vroeg beginnen is dat je om 4 uur alweer klaar bent.

Nu genoeg over de saaie werk gerelateerde dingen, want natuurlijk gebeuren hier ook genoeg leuke dingen. De meeste studenten zijn hier maar voor een paar weken tot maximaal 2 maanden en proberen dus zoveel mogelijk uit hun tijd te halen. Dit resulteert in een hoop feestjes en uitstapjes. De nodige wijnproeverijen zijn al gedaan en de eerste wandelingen en beklimmingen zijn uitgevoerd. Ook zijn de eerste feesten al langs gekomen.

Het eerste weekend bestond uit een dagje met de wine tram. Het idee erachter is dat je in een bus/tram zit (bus in de vorm van een tram) en verschillende stops bij wijn boerderijen maakt. Alleen de laatste 2 stops was met een echte tram. Met onze toer kon je kiezen uit 5 stops, waarbij bij 2 stops een wijn proeverij inclusief was. Deze toer betekende dus voor veel mensen 5 keer wijn proeven.
Om het weekend goed af te sluiten zijn we op zondag maar een hike van 6 uur gaan doen. Met deze hike kwam je langs 20 (voornamelijk hele kleine) watervallen. Het was een pittige hike met houten ladders en rotsen en de nodige schrammen zijn bij iedereen veroorzaakt, maar gelukkig is iedereen levend terug gekomen.

De tweede week moest om de beweging erin te houden natuurlijk wel weer een hike gedaan worden. Deze keer werd het Lionshead met zonsondergang. Aangezien wij een beetje laat waren moesten wij aardig door klimmen (letterlijk klimmen met kettingen), maar we waren op tijd boven om de zon onder te zien gaan.
Dit weekend was ook een Belgisch weekend in kaapstad, met op vrijdag DJ Regi, waar nog aardig wat mensen op af kwamen en op zaterdag allerlei kraampjes met Belgisch eten. Waaronder ook de Belgische stroopwafels en kroketten! Als laatste voordat ik echt ga stoppen hebben we gister nog een fantastische rooftop party gehad. Waarvan ik de stempel helaas nog steeds niet van mijn arm af heb gekregen. Het was in de Waterfront, aan de kant van het water, wat in het donker met alle lichten een heel mooi uitzicht gaf.

Nu ga ik echt stoppen met typen. Staat weer een week werk voor de boeg!
Ik ga mijn best doen om het zo nu en dan bij te houden.

Voor degene die het ook echt lezen, Groetjes Sharona

1. Inge sunnotel:
    28 februari 2016
    Geniet ervan.
  2. Barbara Kerkhofs:
    29 februari 2016
    Super gedaan schatje. Hou zo vol!!