Week 5 - 7: Tijdelijke verhuizing

19 maart 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het heeft even geduurd wegens een tijdelijke verhuizing met beperkte internet mogelijkheden en wat stress op werk, maar hierbij weer een nieuwe update.

Aangezien ik tussendoor 10 dagen weg ben geweest van campus, zijn het wat rustigere dagen geweest. Natuurlijk heb ik samen met mijn tijdelijke renault clio'tje wel wat kilometers afgelegd.

Voor mijn verhuizing hebben we nog een student outing gehad, of ook wel genoemd geoorloofd eerder vrij!! We zijn er met de studenten van mijn afdeling vanaf 1 uur vandoor gegaan en gaan midgetgolfen en eten. De medestudenten zijn super aardig en heel gezellig, dus deze middag was ook zeker niet mis. Hierna moest ik helaas wel nog alles inpakken, want de volgende dag moest ik verhuizen. De kamer waar ik terecht kwam was bij een gezin die kamers tijdelijk verhuren. Er was hier ook nog een Italiaanse studente, waardoor ik gelukkig niet de enige was. Om te ontspannen zijn we de dag na mijn verhuizing samen naar het strand gegaan. Wat zoals altijd met mijn huid achteraf niet zo een succes blijkt te zijn, maar ja voor je ontspanning moet je wat over hebben. In de avond ben ik naar Kirstenbosch National Botanical garden geweest voor de Summer Sunset concerts. Deze avond waren optredens van 2 indiebands genaamd Shortstraw en Aking. Op locatie had ik afgesproken met andere studenten van campus. Helaas was het erg druk op de weg en heb ik een behoorlijke tijd vast gestaan waardoor ik erg laat was, maar het was uiteindelijk een hele leuke avond.

Door wat veranderingen in mijn stage, wat uiteindelijk nu helemaal opgelost is, en afwezigheid van de professor afgelopen week had ik besloten een paar dagen vrij te nemen aangezien ik toch niet echt iets kon doen. De eerste vrije dag begon met een dagje Canal Walk, de grootste mall, in de hoop nieuwe schoenen te vinden. Ik heb wel nieuwe schoenen maar niet degenen die ik moest hebben.
Zaterdag had ik besloten een relax dagje te houden wat natuurlijk niet beter kan beginnen met een heerlijke facial treatment in de ochtend. De rest van de middag stond in het kader van niet zoveel uitvoeren aangezien de volgende dag een drukke dag zou worden. Zondag zijn wij namelijk met een groepje van 5 naar Boulders beach en Cape Point geweest. Eindelijk naar de leukste beetjes, PINGUINS KIJKEN!!!!! Een betere dag kan je mij natuurlijk niet geven, dus ik was al voldaan. Om de trip volledig te maken zijn we doorgereden naar het zuiden, waardoor je terecht komt bij Cape point en Cape of good hope. We hebben echt een onwijs leuke dag gehad. Omhoog gelopen naar de vuurtoren en lekker op het strand rond gerend, meer kinds kan je je niet voelen. De avond stond wel weer in het teken van inpakken, want ik kon weer terug naar campus verhuizen. Ik zal nog 3 keer van kamer verplaatsen, maar ik blijf nu gelukkig wel op campus.
Om mijn vrije dagen af te sluiten zijn we dinsdag om 6 uur in de ochtend vertrokken en weer even actief wezen doen. Samen met 3 andere meiden ben ik Tafelberg opgeklommen via het India venster pad. Het kostte ons ongeveer 3 uur om tot de top te komen, maar hierin zijn we wel een stuk of 3 keer de verkeerde kant op gegaan en weer terug moeten lopen. Dus ik denk dat ik wel mag zeggen dat we het niet verkeerd hebben gedaan. Met al mijn sportiviteit afgelopen 2 jaar en super goede conditie koste het mij natuurlijk total geen moeite (lees totaal geen conditie en behoorlijk moe), maar ik ben trots op mijzelf dat ik het gedaan heb. Na een goede stevige lunch heb ik samen met Carolin de dag vervolgd. We hadden afgesproken met 2 anderen mee te gaan op een Township tour. Dit was een 4 uur durende wandel tour door Langa. We hebben hier heel veel gezien en gedaan. We zijn door verschillende wijken gelopen zoals de rijkere, de middelmatige en de hele arme. Het is bizar dat je 20 meter naast een heel klein krot een villa van een of andere arts hebt staan. We zijn ook langs de kerk en een cultural centre geweest. Ze doen hier heel veel projecten om de kinderen te leren spelen zodat ze niet op straat rond hangen en in bendes terecht te komen. Ook zijn er veel plekken zoals de cultural centre waar volwassen een vak aan leren zoals 'potten bakken', andere vormen van kunst en technologische dingen zoals computers programmeren. Tijdens onze toer hebben we ook een eigen gebrouwen drank gedronken, een soort bier en de anderen hebben schapenhoofd gegeten. Dat wordt daar gewoon op straat gebakken en in zijn geheel opgegeten. Het was echt een onwijs interessante tour met een fantastische gids voor maar iets van 15 euro. Alles is hier heel goedkoop omdat de Rand heel laag staat, wat natuurlijk in het voordeel van studenten werkt. Om de dag af te sluiten zijn we wezen eten in The crypt. Dit is een Jazz restaurant/bar gebouwd in een kerk. Deze avond was een jamsessie, waar echt fantastische artiesten tussen zaten. Het eten was ook echt onwijs goed.

De rest van de week bestond helaas gewoon weer uit werken en vooral veel overleggen om mijn stage duidelijk te krijgen en uit te zoeken welke materialen voor mij besteld moeten worden. Natuurlijk hebben we wel op woensdag nog weer braai gehad wat elke week weer een feestje op zich is, dus donderdag was ik niet al te helder en wakker op werk. Ik denk dat ze dat inmiddels wel gewend zijn.

Nu ga ik lekker genieten van het weekend en jullie horen weer wat van mij bij de volgende update.

Groetjes!!