Week 12 - 13: Eten, uitgaan en touren

13 mei 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Ik moet toch echt gaan proberen om het wat regelmatiger bij te gaan houden. Inmiddels zijn we alweer bijna een maand verder sinds mijn laatste update.

We gaan verder bij zaterdag 23 april. In de ochtend ben ik met Caroline naar Old Biscuit mill geweest. Dit is net buiten kaapstad en bestaat voornamelijk uit een foodmarket en nog wat andere winkeltjes. Je kan hier echt allerlei soorten eten krijgen vanuit verschillende werelddelen, zelfs kroketten, bitterballen, poffertjes en Belgische wafels. In de Old biscuit mill zit een ook chocolade fabriek, hier kan je voor 50 rand (3 euro) een tour doen. Dit hebben wij natuurlijk wel ook even gedaan. Ze laten je het hele proces zien van cacaoboon tot verschillende soorten chocolade en aan het einde mag je zoveel chocolade proeven als je maar wilt! Met al dat eten in ons buik hadden wij een goed bodem om richting de stad te gaan. Wij hadden namelijk entree kaarten gekocht voor Burgers & Hiphop. Een simpeler concept bestaat er niet, je kon verschillende burgers kopen en er werd voorzien van hiphop muziek. Er waren hier nog wat ander mensen van de lodge waarmee wij de middag/avond mee door hebben gebracht. Wat later op de avond viel de muziek helaas een beetje tegen, dus wij zijn wat eerder dan eindtijd vertrokken om in de stad rond te gaan lopen. Wij hebben deze avond vele verschillende soorten bars gezien zoals Village idiots en coco waar wij niet eens binnen konden komen. Uiteindelijk na vele malen in en uitlopen zijn wij in een gaybar geëindigd, wat overigens van binnen super mooi en groot was, om daar onze avond af te sluiten en met een uber terug richting de lodge te vertrekken.

Op 24 april zijn Caroline en ik weer om 9.45 van de lodge vertrokken om een tour rond de stad te doen met de City sightseeing bus. Natuurlijk hadden wij wel even wat langer de tijd nodig om wakker te worden, dus onze eerste stop was op het strand van Camps bay. Hier hebben wij wat ontbeten, een dutje gedaan en wat naar Beach rugby gekeken. Vervolgens hebben we rond een uurtje of 1/half 2 de bus weer genomen en wat andere stops gemaakt en een wandelingetje over de pier gedaan. Uiteindelijk zijn wij nog even bij de foodmarket in de waterfront wat gaan eten voor lunch, hier hadden wij een spiesje gekocht met struisvogel, krokodil, zebra en wrattenzwijn. Wij wilden namelijk weleens weten hoe dat allemaal zou smaken.

29 April moest ik naar het centrum van Kaapstad toe, dus om optimaal van de kosten die ik besteedde om daar te komen gebruikt te maken had ik gelijk met Camilla afgesproken. Dit is een Italiaans meisje die ik in het huis heb leren kennen waar ik tussendoor 10 dagen heb moeten verblijven. Het was heel leuk om haar weer even te zien en bij te kletsen. Zij is inmiddels al lekker van een vakantie aan het genieten.

Op 30 april ben ik met Celien en Romy nog eens terug gegaan naar Old biscuit mill, zij waren hier nog niet geweest en moesten dit natuurlijk ook weleens uitproberen. Ook deze keer zijn wij weer met volle buikjes terug richten de lodge gekeerd.

Zoals je waarschijnlijk wel hebt gemerkt bestonden de laatste paar weekenden van april vooral in het teken van veel eten! Het is hier lastig om niet veel te eten, overal waar je loop kom je lekker eten tegen en ik heb ook nog nergens gegeten waar het minder goed bereid was.

Groetjes,
Sharona