Week 13 – 14: Toerist uithangen

13 mei 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Inmiddels is het alweer mei en ben ik al 3 maanden in Zuid-Afrika. De helft van de tijd zit er alweer op, het gaat zo snel hier!

Om de maand goed te beginnen ben ik op 1 mei met Caroline richting Kaapstad vertrokken om hier Maria te meeten en na wat heen en weer te wandelen te ontbijten bij Arnolds, wat we af hebben gesloten met een punt Carrot cake (jum!). Met deze stevige bodem kwam Maria met het idee om via chapmans peak drive naar Cape point te gaan rijden. Het was namelijk een mooie zonnige dag. Chapmans peak drive is een weg van ongeveer 30 min die langs de rand van de berg loopt waardoor je echt een ver uitzicht op de zee en in het begin Houtbay hebt. Cape point was ik natuurlijk al een keer geweest, maar het is daar zo mooi dat ik het niet erg vond om er nog een keer naartoe te gaan. Het voordeel deze keer was dat ik niet zelf hoefde te rijden, dus ik kon lekker om mij heen kijken en van het uitzicht genieten!

Maandag 2 mei was een public holiday, dus dat betekende een heerlijke vrije dag. Een groepje mensen van de lodge had voor deze dag kaarten gekocht voor het Cheese festival. We zijn hier begin van de middag naartoe vertrokken. Het was groter dan ik had verwacht en super gezellig. Voor de verandering was hier weer onwijs lekker eten en kon je van alles proeven zoals natuurlijk kaas, wijn, noten, fudge, etc. Ook was er een heel stuk met allemaal etenstentjes zoals vis, vlees, sushi en helemaal achteraan was de dairy farm. Hier stonden allerlei verschillende koeien en wat kalfjes.

Op 6 mei ging iedereen naar een Afrikaans restaurant in Langa (township). Celien en ik zagen dit niet zo zitten dus wij zijn met ons tweeën een ander restaurant gaan zoeken. Naar aanleiding van een tip van de studenten in het kantoor bij mij, zijn wij bij Jerry’s burger bar terecht gekomen. Hier hebben ze echt een van de beste burgers tot nu toe van normaal formaat.

Om onze traditie van de vorige maand erin te houden zijn Celien, Romy, Maria, Quintin en ik op 7 mei weer gaan ontbijten bij Old biscuit mill. Voor ons vertrek hebben wij nog even snel afscheid genomen van Caroline die ging vertrekken voor de Garden route. Ook deze keer zijn wij weer ruim voldaan vertrokken. We wilden die dag korte nap nemen bij het zwembad, maar helaas was het hier of te luid of bewolkt waardoor het koud werd. Dus is ieder in zijn bed beland om daar even een dutje proberen te doen, wat helaas ook bij niemand gelukt is. Wel waren wij allen weer uitgerust genoeg om te vertrekken richting Shimmy beach club voor een avondje Goldfish. Het begin van de avond was oke, maar een beetje langdradig. Pas toen Goldfish zelf kwam, kwam iedereen eigenlijk een beetje los en werd het echt leuk. Ik had weleens van de naam gehoord, maar ik kende de muziek niet. Achteraf gezien vond ik het wel echt relaxte muziek en heb van de avond genoten!

De volgende ochtend waren we vol goede moed vertrokken naar het strand van Muizenberg om te gaan surfen en het weer leek onwijs mooi bij de lodge. Eenmaal bij het strand was het bewolkt, veel wind, laag tij en lage golven. Surfen ging dus echt niet lukken. Om een back-up plan te bedenken zijn wij maar even bij Knead een warme chocomel gaan drinken en een ontbijt gaan eten. Ons eerste back-up plan was om naar een wellness te gaan, we dachten een gevonden te hebben met redelijke prijzen, wat achteraf tegenviel aangezien een jacuzzi al 250 rand pp bleek te zijn. Daar ging ons back up. Eenmaal in de stad dachten wij dat het weer wel wat beter was geworden dus besloten wij richting Camps bay te gaan om een zwembad te zoeken. Daar aangekomen bleek het toch nog bewolkt en te koud om daar te gaan liggen. Na het eigenlijk opgegeven te hebben en wij besloten hadden terug te keren naar de lodge, kwamen wij langs de weg naar Signal hill. Dus wij besloten hier maar op te gaan rijden. Eenmaal bovenop bleek dit boven de wolken te zijn en wel volle zonnestralen. Wij zijn hier dus de ultieme toerist uit gaan hangen door ons handdoekje te pakken en lekker in ons bikini op de berg te gaan liggen. Na een aantal minuten werden wij aangesproken door wat Aziaten die ons blijkbaar heel leuk vonden aangezien zij allemaal foto's van en met ons wilden maken. Met ons verbeterde humeur konden wij hier wel om lachen en hebben ons moment gepakt om wat mooie poses aan te de nemen. Deze dag hadden wij geen red bus nodig om de stad te kunnen zien, wij hadden onze eigen city sight seeing tour gedaan. Om de dag goed af te sluiten zijn wij nogmaals bij Jerry's burger bar wezen eten, aangezien Romy hier nog niet geweest was.

Groetjes,
Sharona