Week 15: Vertrek van mijn maatje

17 mei 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Deze week was het eindelijk zover dat al mijn materialen binnen waren en ik met mijn eigen project kon gaan beginnen! Ook waren de materialen voor een nieuw soort test geleverd, om hier nog even uitleg over te krijgen had ik dinsdag 10 mei een afspraak met de regio manager van het bedrijf dat ze toe had gestuurd. Achteraf bleek het allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn. Ook kregen wij op 11 mei een krantenartikel binnen. De week ervoor op 5 mei (vergeten te vermelden) was het World hand hygiene day. Wij als studenten van de afdeling microbiologie waren gevraagd om aan de promotie mee te doen. Uiteindelijk is het idee geworden om een Serratia biofilm te gaan vormen. Deze dag is gefilmd en op Zuid-Afrikaanse televisie geweest. Ook stonden wij heel mooi in de plaatselijke krant, waarvan uiteindelijk maar 2 namen goed waren geschreven. Bij deze had ik een nieuwe naam gekregen die tegenwoordig onder de studenten als mijn nieuwe roepnaam gebruikt wordt.

Deze week was ook de laatste week dat mijn nieuwe maatje Celien nog in Zuid-Afrika zou zijn. Hiervan was donderdag 12 mei de een na laatste avond. Om dit nog even goed samen door te brengen zijn wij met 7 man bij de Dog's bollocks wezen eten. Na afloop hebben Celien en ik een matras naar haar kamer gesleept en erin gepropt om een sleep over te houden, helaas moesten wij wel gewoon op tijd slapen aangezien voor mij de volgde dag een gewone werkdag te wachten stond.

Vrijdag was dan de dag aangebroken dat ik in de avond afscheid moest gaan nemen van mijn vriendinnetje. Gelukkig zijn zij weer veilig in eigen land aangekomen!

14 mei had ik met Maria gepland om om 16 uur paard te gaan rijden op Noordhoek strand. Om de ochtend goed door te brengen hebben wij ontbijt gehaald bij Old biscuit mill om vervolgens door te rijden naar Houtbay market. Houtbay market is ook een foodmarket met hierbij ook heel veel kraampjes met souvenirs, kleding en andere prullaria. Hier hebben wij gezellig rondgelopen en nog wat meer gegeten en genoten van een heerlijke massage van 30 minuten. Rond 3 uur waren wij volledig klaargestoomd om richting de paarden te gaan. Het was onwijs leuk om weer op een paard te zitten en lekker over het strand te racen! We hebben de dag afgesloten door met een groepje van de lodge in observatory te gaan dineren en daarna nog even in de stad uit te gaan.

Groetjes!
Sharona