Week 16: Devil’s peak

7 juni 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Helaas golden voor mij niet de pinksterdagen, dus geen vrije dag op maandag. Voor mij begon gewoon een drukke werkweek om 8 uur in de ochtend.  De weken hiervoor zaten aardig vol met uitstapjes, dagjes weg en uit eten gaan. Deze week bestond dus even uit een wat rustiger schema. Eigenlijk had ik gewoon helemaal niks gepland. Na een drukke week vol pittige werkdagen besloot ik op vrijdag toch nog maar even mijzelf met een beetje energie naar de sportschool te slepen. Dit bleek achteraf een goed besluit. Ik raakte hier aan de praat met 2 Zuid-Afrikaanse meiden, van echt beweging was niet veel sprake meer, maar het was wel leuk om ze te leren kennen. Op onze weg terug naar campus vroegen ze mij of ik ergens mee wilde gaan eten, dit sla ik natuurlijk niet af. Het was een kort etentje aangezien zij weer snel terug moesten om te leren voor examens, maar het was wel erg gezellig.

Het weekend begon verder rustig aan, geen plannen voor zaterdag gewoon even een dagje relaxen. Maria kwam eind van de dag wel met het idee om zondag te gaan hiken, maar waar wisten we nog niet zeker. Uiteindelijk na een hoop heen en weer te berichten kwamen wij tot het besluit om devil’s peak te gaan beklimmen. Cindy, Maria en ik zijn hier op zondag eind van de ochtend naartoe vertrokken en begonnen aan de wandeling naar de top. Het was geen moeilijke klim, maar wel vermoeiend omdat je continu aardig stijl de berg op loopt. Uiteindelijk zijn we op de top gekomen die 1.000 meter hoog is. Dit is echter wel iets lager dan Tafelberg, deze is 1.085 meter hoog. Tijdens de klim op devil’s peak, vooral het laatste stukje, is er wel veel meer blootstelling aan wind dan tijdens het beklimmen van Tafelberg. Dit maakt het ook een stuk kouder om op de top te staan. Het leverde wel lachwekkende situaties op tijdens ons weg terug naar beneden. Af en toe werd je gewoon omver geblazen door de wind waardoor het lastig was je evenwicht te bewaren.

Na devil’s peak zijn Cindy en ik terug naar de lodge gegaan. Hier hebben wij een snelle douche genomen om vervolgens weer met een groepje studenten de deur uit te gaan om ergens te gaan eten. Deze keer werd het Kloof street house.  Het was erg lekker eten en heeft een leuke sfeer. Vooral buiten als je aan komt lopen. Ze hebben namelijk allemaal grote bomen op het terras met lichtjes erin.

Zoals ik al zei was deze week een wat rustigere week qua uitstapjes. Wat, aangezien ik hier 5 maanden ben, ook heel fijn is tussendoor te hebben.

Groetjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade